Årsmöte 2024

Välkommen till föreningen Vildåsnans årsmöte 2024. På årsmötet beslutar vi vad föreningen ska arbeta med och styrelsen hoppas att både gamla och nya medlem ansluter. Handlingar från styrelsen och revisorn finner du nedan. Medlemmar har möjlighet att fram till 2 mars skicka in motioner med förslag för föreningen. Eventuella motioner, styrelsens motionssvar, samt valberedningens förslag ska också att laddas upp här. Som medlem har du rösträtt på årsmötet – kom ihåg att betala medlemsavgiften.

Medlemmar kan förresten gratis beställa boken ”Kärlekens väg”.

Efter årsmötet håller Tomas Einarsson ett föredrag om djuretik, fasta och skapelseomsorg i de första kristna klostren utifrån sin bok Dagligbrödet. Det finns möjlighet att besöka klostermuseet. På kvällen kommer styrelsen och deltagare på plats som vill äta på restaurang. För deltagare på plats finns också möjlighet att boka övernattning på Pilgrimscentrum. Det finns möjlighet att ansöka om ersättning för delar av resekostnaderna enligt vår resepolicy. Kontakta styrelsen för att få del av resepolicyn.

Datum: 16 mars

Plats: Digitalt och Pilgrimscentrum, Vadstena

• Digital adress: [länk borttagen]
    (dator/mobil med mikrofon, högtalare och programmet Zoom krävs)
  • Fysisk adress: Pilgrimscentrum, Klostergatan 7, Vadstena

Tidsplan:

• 12:00 Styrelsen äter vid Pilgrimscentrum – ta gärna med lunch och anslut
  • 12:45 Zoom-rummet öppnar
  • 13:00 Årsmötet börjar
  • 14:15 Årsmötet beräknas sluta
  • 14:30 Föreläsning Tomas Einarsson
    “Munkarna och maten”

Kom ihåg: Förnya ditt medlemskap. Skicka motioner senast 2 mars. Läs dokumenten.

Frågor, synpunkter och motioner skickas till info@vildasnan.se

Handlingar